13 May 2011

Petak 13. ! I sta sad?

  Sto se petka 13. tice nisam sujeverna, isto vazi i za crnu macku, imala sam jednu... i mogu da vam kazem u to vreme mi je dosta dobro islo :) . Posto je manje nas ne sujevernih, trazila sam i njuskala tu i tamo o ovom danu i evo sta sam saznala, podelicu nesebicno to sa vama :)

  Prvo i najvaznije, mozete da odahnete ako uspesno pregurate ovaj dan, jer u ovoj godini je samo jedan petak 13.

  Ali ajde ovako, prvo rec dve o petku. Osim sto je peti dan u nedelji i sto mu se oni srecniji kojima je vikend neradan, neopisivo raduju, u krajevima sa germanskom kulturom ovaj dan se smatrao danom plodnosti, pa se zato cesto birao za vencanja. Smatrao se najsrecnijim danom u nedelji, tog dana je sve polazilo za rukom, dobar je za zapocinjanje zetve i igre na srecu, kosa i nokti seceni u petak ce lepo i uredno rasti, donose srecu i cuvaju od zubobolje.

  Hriscani, petak, dan Hristovog stradanja, smatraju naj kobnijim i nesrecnim danom. Zato se savetovalo da se tog dana ne krece na put, ne menja stan niti posao, niti ista vazno jer navodno nista ne moze poci za rukom. Brakovi sklopljeni u petak bice nesrecni i bez dece. Pranje vesa u petak, navodno izaziva poplavu, sto se u petak isprede nece dugo trajati, zavijanje macaka u noci na petak nagovestava svadju a ko petkom bere voce izazvace neplodnost drveta. Kakvo vreme bude u petak, narocito oko podne, takvo ce navodno biti i u nedelju.

 Broj 13 i nije bas srecno prosao :) jer tu verovanja nisu podeljena, pa tako mnogi svetski aerodromi nemaju izlaz 13, hoteli i bolnice retko imaju sobu broj 13, u Tarot kartama, karta sa brojem 13 predstavlja smrt, prilikom vesanja omca po tradiciji ima 13 cvorova a do mesta vesanja je 13 koraka, neki gradovi nemaju 13.ulicu niti kucu sa brojem 13, u avionima ne postoji 13 red sedista...

 Ali da nije sve bas tako crno, pokazao je londonski "Telegraf" po cijem je istrazivanju 243 najbaksuzniji broj.  U poslednje 4 godine 46 procenata stanara iz kuca i stanova sa ovim brojem , pretrpelo je neku stetu ili dozivelo nesrecu, a samo predjenja radi, slicna sudbina je zadesila samo 18 procenata stanara iz broja 13.
Po njihovom istrazivanju na drugom mestu najbaksuznijih brojeva je 201, na trecem broj 1 iza koga slede brojevi: 190, 240, 241, 221, 217, 218 i 121.

 Dan se blizi kraju, igracima Loto-a nije doneo sedmicu, tako da ko zna, mozda ipak i jeste baksuzan ovaj 13. U svakom slucaju uzivajte do sledece godine kada ce biti cak 3 ovakve kombinacije, a posle toga stize kraj sveta tako da nije ni vazno... ;)

3 comments:

  1. Meni je petak 13. prošao super.Čak sam popravio 1 koji vucem od pocetka polugodišta a i ostatak dana mi je prošao super uz veoma dobar provod u gradu :) A što se tiče kraja sveta pogledaj informaciju o 21.05.2011. pa bi mogla da objaviš nešto o tome pošto je meni lično to veoma smešno a gomila ljudi veruje da će se to stvarno i desiti :D

    ReplyDelete
  2. Oh vidi pola 7 je i jos uvek smo tu a i svet je :)
    U Americi su ateisti nudili pristalicama ovog pokreta da im ostave na cuvanje kucne ljubimce :)

    ReplyDelete
  3. Meni je petak 13. do sada bio dan kao i svaki i ako moram da priznam da sam sujeverna sto se odnosi i na crnu macku :) u stanju sam vratiti se pa cak i kolima unazad ili sacekati a neko pre mene predje "crtom" gde je macka presla put :))
    P.S. svidja mi se kako si sastavila tekst :)

    ReplyDelete